Dag Albatrossers,

De tweede seizoenshelft loopt ten einde, en dat maakt dat we alvast naar de afsluiting van het jaar kijken. Pak de agenda erbij, er komen een aantal belangrijke voorbij in deze nieuwsbrief.

Een sportieve groet, namens het bestuur,
Liselotte Out – voorzitter
(For English, see below!)

Data trainingen rond de komende feestdagen en meivakantie:

Vrijdag 14 april Geen trainingen Goede Vrijdag
Maandag 17 april Geen trainingen 2e Paasdag
Vrijdag 21 april Geen trainingen ivm wedstrijd MB1
Maandag 24 april Geen reguliere CMV training* Meivakantie
Donderdag 27 april Geen CMV/aspiranten training Koningsdag
Vrijdag 28 april Geen Aspiranten training Meivakantie
Maandag 1 mei Geen reguliere CMV training* Meivakantie
Donderdag 4 mei Geen trainingen Dodenherdenking – Meivakantie
Vrijdag 5 mei Geen trainingen Bevrijdingsdag – Meivakantie
Donderdag 25 mei Geen trainingen Hemelvaartsdag
Vrijdag 26 mei Geen trainingen Daags na Hemelvaart
Maandag 29 mei Laatste training in de hal Familie toernooi CMV/Aspiranten Mixtoernooi Senioren
Woensdag 31 mei Start Beach seizoen Met BBQ voor Aspiranten & Senioren
(*) In plaats van de reguliere CMV training van 17-18 uuur kunnen de CMV meetrainen met aspiranten van 18-19.30 u.
Het nieuwe seizoen start op maandag 4 september, tegelijk met de start van het nieuwe schooljaar. We onderzoeken de mogelijkheden om voor senioren de trainingen eerder te laten beginnen; dat zal net als afgelopen jaar waarschijnlijk mogelijk zijn in de sporthal van de ROC bij de RAI.

Wat zijn je wensen voor komend seizoen?
Ter voorbereiding op komend seizoen heeft de jeugd TC inmiddels alle enquĂȘtes bij de jeugd verzameld. Bij de senioren wordt de enquĂȘte binnenkort verspreid. Geef je input en deel je wensen, zodat de TC dames & heren de plannen voor komend jaar daarop kunnen afstemmen.
Overweeg je om te stoppen bij Albatros? Geef dit voor 8 mei door aanjeugd@albatros-amsterdam.nl en/of secretaris@albatros-amsterdam.nl.

Algemene Leden Vergadering – woensdag 17 mei
De jaarlijkse Algemene Leden Vergadering is op woensdag 17 mei om 20 uur in de kantine van de Verheijhal. Bij deze jaarafsluiting verantwoordt het bestuur het (financiële) beleid van het afgelopen jaar. Ook presenteert het bestuur nieuwe plannen en financiële voorstellen voor het komende seizoen. Alle Albatros leden hebben de mogelijkheid om hun stem te laten horen. Ouders van CMV & Aspiranten kunnen als gemachtigden van hun kind een stem uitbrengen. Komt allen en laat je stem horen!

Volleybal vacatures

Voorzitter (Liselotte Out – D3)
Na 3 jaar voorzitter te zijn geweest, is het tijd om het stokje over te dragen. Als voorzitter heb je de taak om de vereniging te leiden, en houd je het overzicht dat alle lopende zaken binnen Albatros geregeld worden. Samen met de overige bestuursleden maak je plannen voor de toekomst. Je kijkt niet alleen vooruit naar het komende seizoen, ook kijk je verder in te toekomst en anticipeer je op de mogelijkheden en risico’s waar de vereniging voor kan komen te staan. Het is een leuke manier om betrokken te zijn bij je vereniging. Ik heb Albatros van een andere kant leren kennen, en heb groot respect voor de grote inzet van de (kleine) club betrokken vrijwilligers. Mijn grootste missie was om te zorgen dat de vrijwilligers poule zich gewaardeerd voelde. Bij het opstellen van de toekomstplannen heb ik ideeĂ«n en visies van de leden betrokken, zo hebben we een aantal workshops & brainstorms georganiseerd. Ik vind het belangrijk om initiatieven vanuit de leden op te pakken en te ondersteunen, zoals bijv de extra dames talententraining op donderdag, en de thuisspeelmiddag van H1&D1 op de zaterdagmiddag.
Onder het motto ‘Samen maken we de vereniging’ is het nu tijd voor een nieuwe voorzitter met frisse ideeĂ«n en energie! Interesse of meer info?Voorzitter@albatros-amsterdam.nl

Jeugd Secretaris (Lija Viool – D2)
Het eerste aanspreekpunt voor ouders van jeugdleden voor vragen rondom lidmaatschap, trainingstijden en alle andere info die je als ouder & kind hebt rondom volleyballen bij Albatros. Als jeugd secretaris houd je de leden administratie van de jeugd bij in het programma Sportlink. Ook zorg je dat mails & vragen op de juiste plek komen en beantwoord worden. Een leuke manier om actief betrokken te zijn bij de organisatie van de jeugdafdeling van Albatros. Dit is een ideale rol voor ouders die graag hun steentje bijdragen als vrijwilliger! Een van de speerpunten van het jeugdbestuur is om de betrokkenheid van ouders vergroten bij het jeugdvolleybal. Lijkt het je leuk om daar bij te helpen? Interesse of meer info? jeugd@albatros-amsterdam.nl

Algemeen bestuurslid – nieuwe rol voor leden tussen de 18-30 jaar

Albatros is een groeiende vereniging met een steeds grotere groep jonge spelers. Afgelopen jaar zijn er extra teams bij de senioren bijgekomen door de komst van een flinke groep expats en de doorstroom van jeugdleden. Wij verwachten dat de groei vanuit de jeugd doorzet de komende jaren. De toename van leden maakt dat Albatros als organisatie zich daarop moet voorbereiden; dat vraagt ons om na te denken over vraagstukken als o.a. extra trainingsruimte, tweede trainingsavonden voor talententeams en trainersopleidingen. Binnen het bestuur en technische commissies worden deze onderwerpen besproken, in nauw overleg met de trainers.

Wij willen het bestuur uitbreiden met een algemeen bestuurslid, die het leuk vind om mee te denken over de koers van de vereniging. Als algemeen bestuurslid start je zonder concreet takenpakket, deze creëer je in de loop van de tijd zelf samen met je mede bestuursgenoten. Zo bepaal je grotendeels zelf welke verantwoordelijkheden je aan gaat en welke tijd je daarmee kwijt bent.

Voor deze rol zoeken we specifiek iemand tussen de 18 en 30 jaar oud. De groei vanuit de jeugd zorgt dat de gemiddelde leeftijd van de leden de komende jaren steeds lager komt te liggen. Wij vinden het belangrijk dat het bestuur een goede betrokkenheid houdt met alle leden en zodoende zoeken we naar een goede afspiegeling van onze leden. Ook hier geldt natuurlijk het motto ‘Samen maken we de vereniging’.
Heb jij een mening over volleyballen bij Albatros? Wil je je ideeen graag in de praktijk brengen? Dit is je kans! De drempel om toe te treden tot het bestuur is nog nooit zo laag geweest: je start zonder concreet takenpakket en bepaalt zelf wat je leuk vindt om te doen!
Interesse of meer info? voorzitter@albatros-amsterdam.nl

Afsluitende BBQ zaalseizoen & Start Beachseizoen
Ter afsluiting van het zaalseizoen organiseren we traditiegetrouw een BBQ voor alle aspiranten en senioren leden. Net als afgelopen jaar combineren we dit met de aftrap van het beach seizoen. De voorlopige datum staat gepland op woensdag 31 mei.
Ook gaan we tijdens de zomerstop weer beachen op de velden bij Voorland. Corina (D5) zal dit coördineren. Binnenkort meer info over de data, tijden en kosten.
Houd de website en facebook in de gaten voor zowel de BBQ als het beachen!

Kleding bestellen
Begin september komt onze kledingleverancier Banne Sports naar de Verheijhal met een voorraad volleybalschoenen en wedstrijdshirts. Houdt de website & facebook in de gaten voor exacte data.
Wil je nog voor de start van het nieuwe seizoen zeker zijn van een nieuw wedstrijdshirt? Haal een shirt in de winkel van Banne Sports. Zie hier meer info.

Digitaal Wedstrijd Formulier
Vanaf seizoen 2017-2018 is het verplicht om te werken met het digitaal wedstrijd formulier. Onlangs hebben D2 en D6 proef gedraaid hiermee, zodat we kunnen wennen aan de systematiek. Onze secretaris Annette zal komend seizoen alle aanvoerders informeren over de werkwijze hiervan.

Waar kun je met je vragen terecht?
Stel je voor, je hebt een vraag of een leuk idee voor Albatros. Waar kun je dan terecht? Er zijn vele vrijwilligers actief binnen Albatros. We zetten de belangrijkste hieronder voor je op een rijtje:
Bestuur:

Voorzitter: Liselotte Out (algehele organisatie, aanspreekpunt algemene vragen, suggesties, klachten)
Vice Voorzitter: Jan Ehrhardt (scheidsrechterszaken)
Secretaris: Annette Prudham (inschrijven/uitschrijven leden, wijzigen (adres)gegevens, nieuwe pasfoto’s en nevobokaarten, verplaatsen wedstrijden)
Penningmeester: Andre Assis Guimaraes (contributie, declaraties, financ ien)
Technische Zaken: Eveline van Emmerik (trainersafspraken, organisatie seniorentrainingen & trainingsschema, begeleidt Technische Commissies)
Jeugdzaken: Miriam Schreurs (indeling jeugdteams, organisatie jeugdtrainingen en bijkomende zaken jeugdafdeling)
Vertrouwenscontactpersoon (VCP): Lija Viool
Je kunt bij de vertrouwenscontactpersoon terecht als je vragen of opmerkingen hebt over ongewenst gedrag en seksuele intimidatie, of als je over een concreet incident een gesprek wil met de vereniging. Lees hier meer over de rol van de VCP-er.
Technische Commissies
Verzorgen de teamindeling en alle bijkomende zaken.

Voorzitter heren: Kier Schuringa
Voorzitter dames: José Grijpink
TC Jeugd: Rik Burger & Stijn de Leeuw (CMV) en René van den Berg (Aspiranten)

Hello Albatros’ers,

 

The second half of the season is coming to an end, and that means that we are getting ready for the end of the year. Grab your agenda, as there aresome important dates you need to note in this newsletter.

 

A kind regards, on behalf of the Board, 

Liselotte Out – President 

Training schedule april & may 

 

 Friday 14 april 

 NO Training 

 Goede Vrijdag 

 Maandag 17 april 

 NO Training 

 2e Paasdag 

 Vrijdag 21 april 

 NO Training 

 Competition MB1 

 Maandag 24 april 

 No regular training CMV* 

 May vacation 

 Donderdag 27 april 

 No training CMV & Aspirant 

 Kings day 

 Vrijdag 28 april 

 No Aspiranten training 

 May vacation 

 Maandag 1 mei 

 No regular training CMV* 

 May vacation 

 Donderdag 4 mei 

 NO Training 

 Rememberence day- May vacation 

 Vrijdag 5 mei 

 NO Training 

 Celebration of freedom – May vacation 

 Donderdag 25 mei 

 NO Training 

 Acensention Thursday 

 Vrijdag 26 mei 

 NO Training 

 Day after Acensention thursday 

 Maandag 29 mei 

 Last training in the sport hall 

 Family tournee
Mix tournee Senioren 

 Woensdag 31 mei 

 Start Beach season 

 BBQ for seniors & aspiranten 

 

(*) Trainings time for the CMV and Aspiranten is 18:00 – 19:30 together. 

 

The new season starts on Monday, September 4th, coinciding with the start of the new school year. For the senior teams we are looking for opportunities to start two weeks earlier. This means that we have to make use of other venues, probably the gym of the ROC at the RAI, same as last year.

What are your wishes for the coming season? 

In preparation for next season the Youth TC has already done a survey by the youth. We will be sending the survey to the seniors soon. Give your input and share your wishes, so the TC ladies and gentlemen can personalize subsequent plans for the coming year. 

Are you thinking of stopping your membership by Albatros? Let us know before May 8 by mailing jeugd@albatros-amsterdam.nl and / orsecretaris@albatros-amsterdam.nl. 

General Meeting – Wednesday May 17th at 8pm 

The Annual General Meeting is on Wednesday May 17th at 8 pm in the cafe of the Verheijhal. This  is the end of the season and the Board recognizes the (financial) management in the past year. Also presents management plans and financial proposals for the coming season. All Albatros members have the opportunity to make their voices heard. Parents of CMV & Aspirants can vote as agents for their child. Come all and let your voice be heard! 

Volleyball Jobs 

 

  • Chairman (Liselotte Out – D3) 

 

After having been president for 3 years, it is time to hand over the baton. As chairman, you have the task of leading the club, and keep the overview of all pending cases are settled within Albatros. Together with the other board members make plans for the future. You not only look forward to next season when you look further into the future and do you anticipate the opportunities and risks that the association can come to be. It’s a fun way to be involved in your association. I know Albatross as a club with great respect & dedication and all of the involvemnet of the club volunteers. My main mission was to ensure that the volunteer group felt appreciated. In preparing the future I have involved the ideas and visions of the members, so we organized a number of workshops and brainstorming sessions. I think it is important to listen to the ideas from the members and support activities such as, the extra ladies talent training on Thursday, and the afternoon home game of H1 and D1 on Saturday afternoon. 

Under the motto “Together we build this club” it’s time for a new chairman with fresh ideas and energy! Interest or more info? Voorzitter@albatros-amsterdam.nl

 

  • Youth Secretary (Lija Viool – D2) 

  

The first point of contact for parents of youth members for questions about membership, training times and any other information that you as a parent and child have about volleyball at Albatros. As a youth secretary holding the administration members of the youth in the Sports Link program. Also make sure your emails and questions come to the right place and be answered. A nice way to be actively involved in the organization of the youth department of Albatros. This is an ideal role for parents who like to make their contribution as a volunteer! One of the priorities of the youth board is to increase the involvement of parents in the youth volleyball. Would you like there to help? Interest or more info? jeugd@albatros-amsterdam.nl 

 

  • Board member – new role for members between 18-30 years 

  

Albatros is a growing organization with a growing group of young players. Last year there were additional teams in the seniors added by the arrival of a large group of expats and the advancement of youth members. We expect growth from youth to continue in the coming years. The increase in members means that Albatros needs to be  prepared; which asks us to think about issues such as and including additional training, talent second training sessions for teams and trainer training. Within the management and technical committees these topics are discussed, in close consultation with the trainers. 

We want to expand the board with a general member, who likes to think about the direction of the association. As a general board member you will start without  specific tasks, this way you can create in the course of time along with fellow directors your own path. So you decide largely self what your responsibilities are and how much time you need to do it. 

For this role we are looking for someone in particular between 18 and 30 years old. The growth of the youth ensures that the average age of the members of Albatros will be situated lower in the coming years. We find it important that the board keeps their commitment to all members, so we are looking for a representative of our youth members and of course, here too the motto ” Together we build this club ”  has its value.

 

Do you have an opinion about volleyball at Albatros? Want to bring your ideas in practice? This is your chance! The threshold to join the board has never been so low: you start with no specific responsibilities and can decide yourself what you want to do! 

Interest or more info? voorzitter@albatros-amsterdam.nl 

End of season BBQ & start of beach season 

 

To conclude the indoor season we traditionally organize a BBQ for all aspirants and senior members. Like last year, we combine this with the kick-off of the beachseason. The tentative date is scheduled for Wednesday 31 May. 

Also we go beaching during the summer break on the fields of ‘Voorland’. Corina (D5) will coordinate this. Soon more information about dates, times and costs. 

Check the website and facebook for both the BBQ and beaching! 

Competitie clothing 

 

Early in September our clothing supplier Banne Sports will be in the Verheijhal with volleyball shoes and competition shirts. Check the website & facebook for exact dates. 

Do you want to start the new season with a new shirt? Go to Banne Sports.  

See more info https://www.albatros-amsterdam.nl/kleding/

Digital Game Sheet 

 

From 2017-2018 season, it is mandatory to work with the digital scoresheet. Recently D2 and D6 have piloted this so we can get used to the system. Our secretary Annette will inform the captains next season about the method. 

Who can you go to with questions?
Imagine, you have a question or an idea for Albatros. Where can you go? There are many active volunteers within Albatross. We’ve put down the key members for you here below:


Directors:

  • Chairman: Liselotte Out (over all organization, contact general questions, suggestions, complaints)
  • Vice Chairman: Jan Ehrhardt (referee Affairs)
  • Secretary: Annette Prudham (registration and cancellation of membership, address (data) changes, new passport photos and NeVoBo cards, game changes)
  • Treasurer: Andre Assis Guimaraes (club fees, invoices, finances)
  • Technical Affairs: Eveline van Emmerik (trainer agreements, senior training organization and training, guide lines Technical Committees)
  • Youth: Miriam Schreurs (division youth teams, organizing youth training and additional matters concerning the youth)

Confidant Contact (VCP): Lija Viool
You can contact the Confidant if you have questions or concerns about undesirable behaviour, sexual harassment, or if there’s a specific incident you wish to discuss with the board . Read more about the role of the Confidant here.


Technical Committees:
Are responsible for the team classification and all related matters.

  • Chairman Men: Kier Schuringa
  • Charmain Women: JosĂ© Grijpink
  • TC Youth: Rik Burger (CMV) and RenĂ© van den Berg (Aspiranten)

Website: 
Rik Burger – send your input for the website to: clubblog@albatros-amsterdam.nl.