Hilarische video van een libero die het wel erg zwaar heeft.
Hilarische video van een libero die het wel erg zwaar heeft.

Dé oplossing voor het tekort aan scheidsrechters op de lagere niveaus en de eeuwig durende discussies over techniek? Je schaft de scheidsrechter af en het fluiten voor techniek ook. Het zijn twee van de +/- 120 van de voorstellen die momenteel besproken worden en die nu mondjesmaat naar buiten worden gebracht. Zo schreven we eerder over het afschaffen van de tos.  Smash verder!

In afwezigheid van Quincy staat Duco met Verheijhal zelf op de foto met een bosbloemen in zijn hand. Het duo heeft de afgelopen maanden op de zondagochtend een trainerscursus gevolgd en deze afgelopen weekend met succes afgerond. Het past perfect in het beleid van Albatros om de kwaliteit van trainers een impuls te geven. Gefeliciteerd heren! We hopen nu dat het bekende Duco-effect zich breed gaat verspreiden.

De arbitrage site van de Nevobo meldt zojuist nieuwe regels voor het komende seizoen: makkelijker wisselen, niet meer op de middenlijn staan, geen opstellingsfout meer als je serveert = niet meer switchen, niet meer naar de achterlijn bij setwissel en geen toss meer! Smash verder!

De foto met de mascotte van Albatros is de schattigste in het album van het ALBAvolleytoernooi 2016. Alle foto’s zien? SMASH!

Terwijl op de achtergrond de CMV-training bezig is, vertelt Rik aan de ouders over het belang van twee keer trainen in de week. Vandaar ook zijn initiatief om met alle CMV-spelers al om 9 uur te verzamelen op een wedstrijddag, zodat er eerst een training gegeven kan worden. Vlak daarvoor heeft René  met de ouders gesproken over sportplezier, waarna er werd ontbeten. Een geweldig mooi initiatief van Lija, waarvoor dank!

De pizza zat nog maar net in de maag of Dames 4 zette de bezoekers uit West aan de kant met 3-1: 25-20, 25-21, 25-23 en 19-25. Alleen de laatste set was prooi voor de kanaries toen Faria uitviel met een blessure. Dames 4 heeft een bizar wedstrijdschema waardoor het nu al acht wedstrijden gespeeld heeft en nu de komende weken kan rusten.  De blessures van Mila en Celine zijn hopelijk tegen die tijd weer verdwenen…

In Sporthal Zeeburg verzamelden zich woensdagmiddag allerlei teams van basisscholen om te smashballen. Dat wordt gespeeld op een badmintonveld, een badmintonnet maar met een volleybal, waarbij het de bedoeling is om de bal heel hard te smashen! Kinderen van tien verschillende scholen deden mee waarbij iets minder dan de helft normaal gesproken nooit volleybalt! De winnaars waren een team van VVA bij groep 5 & 6 en drie teams van basisschool De Achterhoek  bij groep 7 & 8, die het voor elkaar kregen om in de finalepoule met alle teams een gelijk aantal punten te behalen. De Achterhoek is hiermee de absolute smashkoning! Super leuk, volgend jaar weer!

Je ziet het goed, deze libero staat klaar om te serveren! In de Verenigde Staten mag een libero namelijk voor één speler opslaan. In plaats van uit het veld draaien, blijft de libero staan om de bal te serveren. Ook in Nederland is onlangs gesproken over het aanpassen van de regels voor de libero. Smash verder!

Terwijl Thijs zich aan het settelen was in Turkije, maakte Quincy hierdoor zijn debuut in Heren 1. Dat deed hij met een goede service, mooie smashes, prima bloks en een geweldige verdediging. Tegenstander Spaarnestad had in de eerste twee sets alle volleybalervaring in Haarlem laten liggen, zo leek het: 25-17 en 25-10. Daarna volgde de ‘bekende inzinking in de derde set’ Smash verder!

Herman kijkt toe hoe het Dames 2 net niet gelukt om zichzelf te belonen met één set winst. Koploper UvO hield vier sets lang het hoofd koel. Alleen de tweede set was het echt spannend, maar UvO wist mede dankzij een sterke libero met het minimale verschil van twee punten te winnen (25-23).  Olga (MA1) maakte haar debuut in de tweede klasse en dat ging super goed.  Vervolgens zag Herman in het veld hoe Heren 2 wel wist te winnen van de studenten. Smash verder!
De ontlading na het laatste punt van Dames 4 tegen US was enorm groot. Na een lange reeks aan verlieswedstrijden (14) heeft Dames 4 zaterdagmiddag gewonnen! Met twee geblesseerden (waarvan één soms in het veld) en twee afwezigen heeft Team Biertje met behulp van twee invallers uit de jeugd eindelijk een overwinning gepakt (1-3). Waarbij het team verschillende keren goed terug kwam van een achterstand en zelfs in de verliezende set bijna aan het langste eind trok. De meiden kwamen terug van een enorme achterstand (16-06) maar verloren helaas nipt met 25-23. De stijgende lijn hebben de meiden doorgezet want in de avond werd ook het UvO Blacklighttoernooi gewonnen! De geweldige dag werd tot diep in de nacht gevierd met overwinningsdansjes.
Recente reacties