
De nieuwe naam van Volleyburg en Zeeslag is afgelopen week bekend geworden: VOLAMOS. Wat staat voor Volleybal Amsterdam Oost. Vijf redenen waarom de vereniging alsnog gaat kiezen voor een andere naam: Smash verder!

De nieuwe naam van Volleyburg en Zeeslag is afgelopen week bekend geworden: VOLAMOS. Wat staat voor Volleybal Amsterdam Oost. Vijf redenen waarom de vereniging alsnog gaat kiezen voor een andere naam: Smash verder!

‘Sinterklaas komt weer aan in Amsterdam’, dat moet het meisje van Zaanstad gedacht hebben toen zij besloot om haar schoen alvast te zetten, tijdens de wedstrijd welteverstaan. Gedurende een rally vloog het schoeisel door de lucht en belandde uiteindelijk naast het veld. Op één schoen en één sok speelde zij het punt uit. Dat deed Zaanstad met veel succes (0-4), al was MA1 in de tweede set wel heel dichtbij (24-26).

Wie de agenda van komende zaterdag bekijkt ziet weer een mooie volleybaldag. De CMV-teams starten de dag met een training waarna CMV 1 tot en met 7 wedstrijden spelen. In de middag spelen (slechts) zeven van de elf aspirantenteams. Ook Dames 4 gaat de strijd aan, maar dan in de Amstelcampus. Is het al bijna weekend?

De fusieclub Zeeslag en Volleyburg heeft een nieuwe naam: ‘Volleybal Amsterdam Oost’, afgekort Volamos. De site volamos.amsterdam kleurt op dit moment nog vrolijk de regenboog, een nieuwe clubkleur is nog niet bekend. In het Spaans betekent Volamos vliegen, zouden ze dan toch liever ook een vogel zijn? Smash verder!

Quincy sprong, smashte en scoorde. Quincy rekte zich uit, smashte en scoorde. Terwijl van de bank werd geroepen dat hij aan moest blijven lopen, was dat eigenlijk niet nodig. Scoren deed hij toch wel. Ook Kier liet zien dat hij nog steeds van waarde, van grote waarde zelfs, kan zijn voor Heren 3. Met goede blokkeeracties en harde smashes speelde hij met de tegenstander. De mannen van het derde pakten hun eerste overwinning en meteen een 4-0! De tegenstander was Volleyburg óf Zeeslag, het is maar van welke kant je het bekijkt. Twee keer was het echt spannend aan het einde van de set. Met lange rally’s, het leek wel vrouwenvolleybal zo mooi, wist Albatros toch telkens de set te beslissen. Een knappe prestatie. Gefeliciteerd heren!

Na elke wedstrijd kwam er steeds iets meer schmink op de gezichten van CMV 1. Het was Halloween en dat kon iedereen zien. Dat het zaterdag weer een geweldige volleybaldag was, zag ook Wethouder Sport, Eric van der Burg. Hij kwam op uitnodiging van Jan langs in de Verheijhal. Zo schreef de wethouder op Twitter: “In 1 zaal op 9 velden spelen 18 kinderteams; ik word daar vrolijk van.”

Dit is het wedstrijdverslag van Albatros heren 1 tegen de mannen van Smashing’72 uit Diemen. Het was ver fietsen naar Diemen. Dat duurde erg lang. Sommige spelers kunnen niet zo snel fietsen. Die kwamen te laat in de sporthal. Smash verder!

Alleen wat licht van haar telefoon is te zien en een stem die roept om hulp: “I’m stuck!”. De Italiaanse versterking van Dames 1 was even radeloos na de training van maandag, toen zij opgesloten raakte in de Verheijhal. Haar telefoon lag boven op een prullenbak en de verdieping was al afgesloten. Via de kantine en de werkplekken op de eerste verdieping wist zij uiteindelijk haar telefoon te bereiken maar toen viel de deur dicht. Gelukkig was Quincy de redder in nood en bevrijdde hij Chiara. Wat een avontuur.

Henk is al lid sinds 1981 en is sindsdien trouw aan Heren 4, vanzelfsprekend dat hij hoort bij ‘De acht van Albatros’. Een verhaal over Spaarnwoude en een sprong over een telbord. Alles voor een kampioenschap. Smash verder!

Decor was vrijdagavond de prachtige sporthal in Beverwijk, De Walvis. Een ontwerp waar de architect van de Wethouder Verheijhal nog een puntje aan kan zuigen. Helaas sloot het spel van Albatros niet echt aan bij deze mooie setting. De overvloed aan grijze haren bij Jonas H3 deed vermoeden dat het vrijdagavond een walk-over zou worden voor het vlaggenschip van Albatros. Dit bleek een onderschatting van de kwaliteiten van de tegenstander en resulteerde dan ook in een 11-1 achterstand in de eerste set. Smash verder!

Dames 4 bedankt de scheidsrechter na afloop van de gewonnen wedstrijd (0-4) in de Blauwwithal van VVAmsterdam. Deze week staat in het teken van de scheidsrechter. Een week speciaal in het leven geroepen door sportbonden om stil te staan bij de rol die de scheidsrechter heeft bij een wedstrijd en om als team de waardering voor de scheids uit te spreken. Twee Drie van de Albatros teams die zaterdag in actie kwamen brachten dit in de praktijk: D4, D5 en MB2. Met complimentenkaarten en chocolade werd de scheids na de wedstrijd bedankt voor haar rol en inzet. ‘Uitstekende wedstrijd scheids, dank je wel!’ Fluit jij komende week een wedstrijd voor een Albatros team bij de senioren of aspiranten? Dan weet je wat je te wachten staat.
Voor.. en achter.. Tussenstand 0-2 (voor natuurlijk!!) #zeeslagvolleyburg #tussentenue pic.twitter.com/RKy2iaKsxO
— Volleyburg (@Volleyburg) 1 oktober 2015
Nog geen nieuwe vereniging en dus speelt Zeeslag/ Volleyburg met de dubbele naam in een dubbel outfit. De kleuren van Zeeslag achter en dat van Volleyburg voorop. Een bijzondere creatie… De bijzondere samenstelling leidt helemaal af van het feit dat Duco een veld verder Dames 2 staat te coachen in een trui met Team Debbie erop, omdat iedereen, maar vooral Deborah én Wendy volgens Duco namelijk Debbie heten. De uitslag van Dames 2 op de site zou 3-1 zijn, maar dat was eigenlijk 4-0. Foutje bedankt. Het invoeren gaat sowieso lastig, uitslagen verdwijnen namelijk… het is allemaal niet belangrijk. Dat t-shirt, dat t-shirt… WEST! moest er blijkbaar ook aan twee sets aan wennen. Totale verwarring, tegen wie speelden ze nou? Toch nog goed gekomen, uiteindelijk werd het 3-2 voor de kanaries.
Recente reacties